Frågor & Svar

Här hittar du frågor och svar på några av de vanligast förekommande frågorna. All nödvändig information kommer att skickas ut i ett PM i god tid innan loppet, men för dig som bara inte kan vänta finns en del matnyttigt här. Skulle du ändå känna ett behov av att ställa din fråga till oss personligen nås vi på följande adress: info@sandsjobackatrail.se

Jag önskar byta distans, är det möjligt?

Självklart går det bra att byta distans. Du sköter detta själv via "Mina Sidor" på EQ Timing. Vid byte till en kortare distans utgår ingen återbetalning av mellanskillnaden. Vid byte till längre distans, vänligen maila info@sandsjobackatrail.se för att erhålla en rabattkod för den tidigare erlagda avgiften, denna kan du sedan använda vid betalning av den nya distansen.

Kan jag sälja min startplats?
Absolut! Då anmälningsavgiften är icke-återbetalningsbar går det bra att sälja eller överlåta din startplats till en annan löpare. Namnbyte är möjligt fram till 1/1 2018 mot en avgift på 200 kr. Namnbytet gör du själv under Mina Sidor på EQ Timing.

Behövs föranmälan till busstransfer till starten för  30/82 km?
Nope, ingen föranmälan behövs - bara att dyka upp!

Vartifrån går bussen till starterna för 30k och 82k?
Bussarna avgår från Lisebergs Södras parkering. För tid för respektive distans, se distanserna undersidor här på hemsidan. 

Jag bor inte i Göteborg, hur tar jag mig lättast till starten för 44 km?
Från Göteborgs Centralstation kan du ta Västtågen mot Kungsbacka. Resan tar ca 25 minuter och från Kungsbacka station är det ca 5 minuters promenad till starten vid Nordic Wellness 

Hur tar jag mig till startplatserna på de övriga distanserna?
Gå in på respektive distans här på hemsidan, där står info om hur du lättast tar dig till startplatsen med kollektivtrafiken. 

Kan man hämta ut startkuvertet på startdagen?
Självklart! Har du inte möjlighet att hämta ut nummerlappen vid någon av våra andra anordnade tillfällen så går det bra att hämta ditt startkuvert
vid starten för respektive distans från 90 minuter innan start.

Vad händer om jag behöver bryta loppet?
Om du behöver bryta, ring numret som finns tryckt på din karta/nummerlapp. Om du kan - försök att ta dig till närmsta depå. Det finns ett antal bilar som transporterar löpare som är tvungna att bryta till mål. 

Finns det möjlighet att ladda ner GPX-filer för loppen?
Ja, under respektive distans hittar du filerna strax under kartan och strax över banprofilen.

När stänger anmälan? 
Ordinarie anmälan för samtliga distanser stänger 31/12. Till fredagens 25k och söndagens 82k finns det väldigt liten möjlighet till efteranmälan, endast ett fåtal platser. Så vill du vara säker på din plats, anmäl dig innan 31/12 eller innan distanserna blir fulltecknade. För övriga distanser kommer det finnas möjlighet till viss efteranmälan mot en förhöjd avgift, men vi kan inte garantera någon startplats. Så därför, anmäl dig i tid och säkra din plats. 

Kör ni väskor från start till mål?
Yes - visst gör vi det? Vid starten på respektive distans kommer det att finnas möjlighet att lämna in en väska som vi transporterar till målgången på Slottsskogsvallen. För din egen skull, märk gärna upp väskan tydligt så hittar du den lättare i vårt målgångstält där väskorna kommer att förvaras.